Sunday, September 8, 2013

Представяне + Aniventure 2013 ден 1

Привет на всички! Казвам се Стоян още известен като AGmurdercore. Някои от вас може би знаят, че се опитвам да съм мениджър на един от не-многото български гейминг отбори, а други от вас най-вероятно не знаят абсолютно нищо за мен. И в двата случая ако имате желание да научите повече за моята скромна особа може да следите публикациите в стартиращият ми наново блог (тоест тук). В него ще пиша основно неща свързани с гейминга, механичните клавиатури и различни неща от ежедневието ми на български и чат-пат на английски език. Около 99% от нещата които ще може да прочетете тук са плод на личните ми виждания и представи и не искам да ангажирам никой с тях, така че ако има нещо което не ви харесва и/или не сте съгласни с него ще се радвам да го игнорирате или да ми го споделите като коментар или както сметнете за добре. Това е на кратко за мен мисля да премина към същинската част на първият ми нов пост, а именно провелият се вчера първи ден на така нареченото събитие Aniventure.

За тези от вас които това наименование на говори нищо ще вметна само, че Aniventure представлява най-голямото в страната ни събитие за анимета и японска култура, като на него се провеждат и различни гейминг турнири. Тази година игрите на които имаше организирани състезания бяха Starcraft 2, Dota 2, Injustice: Gods among us, Tekken Tag Tournament 2, Street Fighter, Persona 2 и lol. Извинявам се ако пропускам някоя игра, но ще ми простите надявам се :). Та турнирите за които искам да кажа малко повече, заради факта, че живо ме интересуват и лично участвах в тях са тези по Starcraft 2 и Injustice. За да не се размиват много нещата ще карам направо.

Starcraft 2

За моя огромно съжаление турнира по SC2 не бе това, което всички ние очаквахме. Не знам дали се дължи на лошата реклама за турнира, оскъдното инфо преди това, отсъствието на играта в рекламният клип за евента или напълно различен фактор но като цяло факта е един - турнира беше на доста слабо ниво. Тук искам да вметна, че по какъвто и да било начин със следващите изречения не искам да обидя двамата отговорници за турнира на самия евент, а по-скоро да се обърна към основните организатори в един вид отворено писмо и да изложа гледните си точки за това какво не бе наред и какво ще бъде хубаво да се промени, ако искат следващата година този турнир да бъде по-мащабен и по-успешен. Ще се опитам да структурирам малко по-добре нещата, за да са по-лесни и приятни за четене.

Какво не ми хареса (нещата не са изредено по определен ред, просто са нахвърляни в списък, така че не гледайте кое кой номер е, за да се ориентирате, кое е по-кофти от друго. Това трябва да прецените вие сами):
  1. Още с влизането започнах да си проправям път към гейминг зоната, към която за мое огромно съжаление нямаше указателни табели и неща от сорта. Не ме разбирайте погрешно, не е като залата да е безкрайно голяма и дати отнема повече от седмица да се ориентираш в нея (дори на доста неадекватен човек не би му отнело повече от 3 минути, за да научи кое къде се намира), но такива дребни детайли биха направи едно добро събитие още по-добро и по-лесно за всеки, търсещ нещо конкретно.
  2. При достигане на упоменатата гейминг зона е трудно да се ориентираш към кого да се обърнеш, за да се запишеш за турнира., в който желаеш да участваш. Трябва да подпиташ няколко човека, за да се добереш до листа, на който да си напишеш името.
  3. Нямаше никаква информация за самият турнир, това което бе известно бе, че само първите двама се квалифицират за онфеста, а останала информация не можеше да бъде изкопчеха дори от Емо и Мармота (извинявам се, че използвам прякора на този прекрасен младеж, но името му ми убягва ;( ), които се водеха отговорници на въпросният турнир, и то не защото бяха гадни и не искаха да споделят с нас, а просто защото дори и те не бяха наясно какво се случва.
  4. Машините на които се провеждаше турнира не бяха оптималните. Въпреки че играта вървеше гладко, без да насича и да прави проблеми, просто не смятам, че най-удобното нещо за турнир са лаптопи със сравнително малък монитор (спрямо тези на които голяма част от геймърите са свикнали да играят вкъщи). Не е болка за умиране, но определено създава определен дискомфорт у играчите и за разлика от турнирите на всички останали игри, които се играха на "стандартни" 20+ инчови монитори крафтърите бяха единствените принуди да се цъклят пред малките екранчета, докато се опитват да поддържат своето макро/микро на ниво.
  5. Масите бяха разположение под формата на квадрата, така че 4 човека да могат да играят едновременно без да си пречат (което е страхотно само по себе си), но за съжаление поради даденостите на масите се получаваше така, че от едната страна на въпросният квадрат краката на масата пречеха доста и веднага започнаха майтапи от страна на играчите, за това като какво се чувства играча, който седи на въпросното място.
  6. Отново искам да подчертая, че не искам по какъвто и да било начин да обидя Емо и Мармота, но и двамата бяха неподходящи да ръководят турнира. Бракета се правеше от Мармота на лист хартия без реално да изглежда като бракет и след като останахме по 3ма човека съответно в winner's и loser's частта изведнъж се оказа, че трябва да играем в групи всеки срещу всеки, след които никой (включително и Мармота по това време) нямаше ни идея какво следва.
  7. Липсата на каквото и да е отразяване на турнира. Преди, по време и след турнира за него не се чу никъде освен из фен страниците на играта. Няма логика да се правят такива турнири ако не се популяризират по един или друг начин. Доста хора се случи да питат мен или някой от другите момчета в околността по това време за стрийм или място където да видят бракет, но уви нямаше нито едното.
  8. Липсата на каквито и да е награди освен класирането за групите на онфест. Единствено реакцията на Емо и на Мармота (извинявам се ако не е така, но просто това разбрах по време на турнира) подсигури различни предметни награди за победителите (колкото и да бяха скромни те, важното е че ги имаше!). 
  9. Липсваше каквото и да е средство за шумоизолиране и играчите чуваха всичко което ставаше около тях, а то не бе никак малко. Нищо не пречеше (и дори се случваше пости постоянно) някой да си говори с играча/играчите по време на игрите им. Дори и аз по време на 3тат ми игра с Tangra проведох доста дълъг разговор с една бивша колежка на тема, кой какво прави и т.н. Освен това стрийма, който се гледаше точно зад мястото на което се играе Starcraft-a кънтеше доста силно, което е очаквано, предвид факта, че трябва да е точно така, не само за да се чува от публиката, но и да създава атмосфера на един голям турнир.
  10. Липсата на информация, а предполагам и на желание доведе до ниският брой играчи на високо за България ниво да участват в турнира. Само трима бяха представителите на дивизиите над платина, а именно Jinsus, Splendour и Stakiman.
След достатъчното според мен негативни неща е време да споделя и малкото добри черти на турнира:
  1. Мястото на провеждане на турнира не е никак лошо. Мисля че в бъдеще можем да видим доста класни турнири да се проведат именно в тази зала, особено ако продължат да подкрепят случващите се такива събития.
  2. Хората които се събраха да участват или да гледат случващото допринесоха за една наистина прекрасна атмосфера, която в края на деня остави доста добри емоции у мен, а сигурен съм и у останалите.
  3. Мармота направи адски яката фигурка на Zealot  от станиол (и един мармот завива zealot от станиол :D), която той лично реши да подари на победителя, за което лично от мен получава +100 точки живот. Евала!
  4. Масите не се клатеха! Нещо с което в последно време не могат да се похвалят много от турнирите тук бе реалност.
 Като едно малко обобщение искам да споделя, че въпреки много недостатъци и кусури, турнира беше доста приятен и всички от нас се забавляваха, докато играеха. Лично аз нямах почти никакви очаквания, че турнира ще е перфектен и точно това ми помогна да не остана разочарован и ядосан в края на дена и дори напротив - да си тръгна с усмивка и със силно нетърпение да напиша този пост, който бе плануван преди самото събитие.

Дойде време да направя и един доста по-кратък обзор и на другият турнир, в който взех участие, а именно:

Injustice: Gods among us

За тези от вас на които името не им говори нищо, ще кажа накратко, че това е идна бойна игра (от рода на Mortal Kombat, примерно), в която героите са от вселената на DC Universe. Самата играта е изпипана брутално добре и зарибява още с първото изгледано клипче. Големият и минус обаче за нас PC геймърите, е че за момента я има само и единствено за конзоли, което е разбираемо, предвид факта, че бойните игри като цяло се играят на конзоли.

Та аз както казах се зарибих по нея още с първото изгледано клипче и дълго време само коментирах с моят добър приятел Sauron, как някой ден ще поразцъкам и аз. И не след дълго (тоест след точно два игрални дни на injustice) се случи така, че реших третият ми досег с тази игра вече да е на турнирно ниво (не защото съм добър, дори напротив аз съм ужасяващ на тази игра). Това което мога да кажа, е че беше адски, адски забавно! Слави (още познат като нинджата) си свърши работата страхотно, което не изненадващо като погледнем дългогодишният му опит в организирането на такива турнири. В началото имаше 5 групи с по 5 човека във всяка група, като първите двама продължават напред в бракет с двойна елиминация. След като завърших 2-2 в моята група и останах на трето място бе логично да не продължа напред, но приятно за мен стечение на обстоятелствата (напускането на турнира на момчето, което стана втори в групата ми), в крайна сметка се оказа, че и аз излизам и съм в round of 10! Това надмина всички мои очаквания и приповдигна настроението ми още повече. Радостта ми не секна и след като в първият ми мач от бракета на победителите моят добър приятел Xenomorph (Владо сори ако ти пиша ника грешно :Д) ме натупа очаквано с 3 на 0, а след това и в долната част паднат в изненадващо близки и оспорвани игри (или поне на мен ми се иска да вярвам, че бяха такива :Д) от друг мой добър приятел - Nuke. В общи линии за турнира по Injustice бих дал оценка 10/10.

И като заключителни думи бих казал едно голямо благодаря на всички, които прочетоха първият ми нов пост до край и също така бих искал да поздравя победителите във всички турнири, който се изиграха на първия ден на Aniventure 2013. Пост за вторият ден за жалост няма да има от моя страна, тъй като избрах да не го посетя, но очаквайте скоро още нови неща, особено около Dreamhack в Букурещ (който ще посетим с приятели) и онфест. Благодаря още веднъж <3.

No comments:

Post a Comment